Sagardotegira! 2024. Aduna. Belkoain (491 m).

Martxoak 10 / 10 de marzo

Irteera: Landakon, 08:00 etan
Txartelak: otsailaren 27tik aurrera
Plaza-kopurua: 40
Prezioak: 50€ bazkideak, 55€ bazkide ez direnak. Asteasuko sagardotegiko menua barne

Salida: 08:00, Landako
Billetes: a partir del 27 de febrero
Número de plazas: 40
Precios: socios 50 €, no socios 55 €. Incluye menú sidrería en Asteasu.

Tracks GPXTrack Wikiloc

Ibilbidea:

Adunako Aburuza sagardotegian hasiko dugu igoera. Xendra zabala eta erositik igoko gara askaldegi batera heldu arte. Bertan, eskumaldean bide bat dago Bekoainera doala. Guk, berriz, ezkerreko bidea hartuko dugu, bide eroso eta aldapatsua, ezkerraldean gure begien aurrean Ernioko mendia daukagula. Beste bidegurutze batera helduko gara, bertan marka urdin eta laranja batzuk ikusiko ditugu, baserri zoragarri batetik igaro eta gutxira, burdinolaren hondakinetara jaisten hasten den punturaino. Bertaraino markak berde eta zuriek eramango gaituzte. Bidea estutuko da. Lehenengoz errekaraino jaitsi, eta gero errekaren paraleloan doa baina ez bere ondoan. Hondakin batzuen parean pasatuko gara, hauek ez dira guk aurkitu nahi ditugunak. Bailara amaierara helduko gara eta han bai Atxulondo Burdinolako hondakinak daude, Zizurkil lurraldean.
Bidea jarraitzeko Iturrieta erreka zeharkatu beharko dugu. Zati bat arbolen artean maldan gora, pista bat aurkitu arte, berriro beste baserri dotore bat. Pistan eskumetara joko dugu. Pistatik apur bat jarraituz Bekoain aldeko markak ikusiko ditugu. Hauek jarraituko ditugu. Belkoaineko trikuharrien ondotik igaro eta laster izen bereko mendi tontorretik (491 m) gailurrean porlanezko gurutze baten gainean ikurrina dago.
Jaitsierako bidea nabarmena da hasieran, bidez josita dagoen bidegurutze batera helduko gara. Aurrez aurre daukaguna hartuko dugu, baina laster ezkerretara jaisten den bide bat aurkituko dugu. Bide honek marka hori eta zuriak ditu, ibilbidearen hasieran aurkitu dugun askaldegira eramango gaitu berriro, eta kilometro pare bat egin ostean Adunara itzuliko gara.

Distantzia:13 km.       Desnibela: 650 m.       Iraupena: 4h 30´

Recorrido:

Iniciamos el ascenso en la Sidrería Aburuza de Aduna. Subimos por una pista ancha y cómoda, hasta llegar a un merendero. Allí hay un camino a la derecha que va al Belkoain. Sin embargo, nosotros iremos por el camino la izquierda, por un camino cómodo y ascendente, disfrutando a nuestra izquierda de vistas del Ernio. Llegaremos a otro cruce y allí empezaremos a ver unas marcas azules y naranjas que nos llevarán, poco después de pasar junto a un imponente caserío, hasta el punto donde comienza el descenso a las ruinas de la ferrería. Nos acompañarán hasta ellas unas marcas verdes y blancas. El camino se va estrechando. Primero desciende hasta el arroyo, y luego va paralelo a su cauce pero no junto a él. Pasaremos junto a unas ruinas, que no son nuestro objetivo. Acabaremos llegando al fondo del valle y allí están las ruinas de Atxulondo Burdinola, en terrenos de Zizurkil.
Para continuar el camino tendremos que cruzar el arroyo Iturrieta. Caminaremos un rato cuesta arriba entre árboles, hasta alcanzar una pista, con otro hermoso caserío. En ella, giraremos a la derecha. Tras seguir un rato por la pista veremos señales hacia Belkoain. Las seguimos. Pasaremos por el dolmen Belkoain y enseguida por la cima del mismo nombre (491 m), rematada por una cruz de hormigón con una ikurriña.
El camino de descenso es evidente al principio. Llegaremos a un cruce con multitud de caminos. Seguiremos de frente pero enseguida hay un sendero que baja a nuestra izquierda. Ese sendero, con marchas amarillas y blancas, nos llevará al mismo merendero por el que pasamos al iniciar el recorrido, y un par de kilómetros después de vuelta a Aduna.

Distancia: 13 km.        Desnivel: 650 m.       Tiempo estimado: 4h 30′.