Bizkaiko bira. Elorrio – Ermua.

Otsailak 18 / 18 de febrero

Prezioak: bazkideak 10 € (autobusean 15 €), bazkide ez direnak 15 €.
Txartelak: Otsailaren 8tik aurrera.
Irteera: Landakon, 08:00 etan.

Precios: socios 10 € (en el bus 15 €), no socios 15.
Billetes: a partir del 8 de febrero.
Salida: 08:00, Landako.

Ibilbidea:

A aukera
Track GPXTrack Wikiloc

Elorrioko San Anton auzoan hasten da ibilbidea, eta bertan hartuko dugu GR 123 delakoa, nahiz eta gaur egun ez dagoen balizatuta. Galtzada batetik Gazeta auzoraino igoko gara. Asfaltatutako bideak baserrien artean jarraitzen du, antena batzuetarantz. Han asfaltoak hormigoiari uzten dio bidea eta, aurrerago, basoko pistei. Mendi-bidea, gero eta zabalagoa basolanetarako erabiltzen delako, Elgetarantz igotzen den errepidearekiko paraleloan doa, eta bertan ikusiko ditugu lehenengo GR markak. Intxortarako bidegurutzean, guk ekarri dugun bidea nahiko lokaztuta dagoen paraje batetik jaisten da Elgetako errepideraino. Kaminoa gurutzatu eta San Urbano (Santruan) ermitara iritsiko gara. Indarrak berreskuratu ondoren, beharbada etapako zatirik gogorrena hasiko da. GRa alde batera utzi eta gertu dagoen Erdella gailurrera igoko gara. Bidezidor zati hori aldapatsua da, baina ondo markatuta dago; zailtasun bakarra gainditu beharreko desnibela baino ez da. Behin gailurrera iritsita, aldapan behera egingo dugu 120 bat metroko desnibela, aterpe batetik hurbil dagoen mendi-bizkar batera heldu arte. Puntu horretan, Erdella eta Santa Marina (Santa Maña) banatzen dituen bidegurutze argia dago. Bertan eskuinerantz hartu, mendigaina ezkerrera dela, eta berriro sartuko gara GR 123ko ibilbide ofizialean. Marka zuri eta gorriei jarraitu, tarteka gune lokaztu batzuk pasatu eta, pixkanaka, Aixolako urtegira iritsiko gara. Presa ezkerretik inguratuko dugu, eta gero ez dago besterik Eitzaga auzora (Zaldibar) doan pista zabala jarraitzea baino. Eitzagatik Ermura, etaparen amaierara, bidegorritik egingo dugu.
Distantzia: 16 kilometro       Desnibel positiboa: 710m       Desnibel negatiboa: 730m

B aukera
Track GPXTrack Wikiloc

Aukera honetan beste bi tontor igotzea proponitzen da, Intxorta eta Santa Marina, etapari XXX metroko desnibela gehituta. Ibilbidearen hasiera denok batera egingo dugu. B aukera egiten dutenak San Urbanora heldu baino metro batzuk lehenago desbideratuko dira Intxortara igotzeko. Gailurrera iritsi ondoren, behera egingo dute eta, lasterrera, berriro aldapa gora, Erdella puntara. Bertatik, mendigaina utzi barik, Santa Marinarako bidea hartuko dute. Hirugarren tontorra zapalduta, bidezidor eroso batetik jaitsiko dira GR 123rekin bat egin arte.
Distantzia:
19 kilometro Desnibel positiboa: 1100m Desnibel negatiboa: 1150m

Recorrido:

Opción A
Track GPXTrack Wikiloc

La ruta comienza en el barrio San Antón de Elorrio, desde donde cogemos el GR 123 aunque, actualmente, no está balizada. A través de una calzada subimos hasta el barrio de Gazeta.
El camino asfaltado continua entre caseríos, dirección a unas antenas, en donde el asfalto deja paso al hormigón y, mas adelante, a pistas forestales de entresaca. La pista, cada vez más ancha debido al trasiego de los trabajos forestales, va en paralelo a la carretera que asciende hacia Elgeta, y en la misma podremos vislumbrar las primeras marcas GR.
En el cruce a Intxorta, la ruta que traemos desciende por una zona bastante embarrada hasta la carretera de Elgeta, la cuál cruzamos. Llegamos así a la ermita de Santruan.
Tras retomar fuerzas, comienza quizás la parte más dura de la jornada. Dejamos la GR a un lado y ascendemos a la cercana cumbre de Erdella. La realizamos a través de un marcado pero empinado sendero, sin más complicación que el desnivel a superar. Una vez coronada la cima, seguimos por el cordal descendiendo unos 120 metros de desnivel hasta llegar a un collado cercano a un refugio, donde hay un desvío evidente que separa Erdella de Santa Marina.
En este punto nos desviaremos hacia la derecha, dejando a nuestros izquierda el cordal, de esta forma nos volvemos a unir al recorrido oficial de la GR 123.
Siguiendo las marcas rojas y blancas, y en un terreno, en ocasiones embarrado, poco a poco llegamos al embalse de Aixola, el cual bordeamos por su izquierda hasta llegar a la presa. Desde aquí, no hay más que seguir la marcada pista que conduce al barrio de Eizaga (Zaldibar), y continuar por el bidegorri hasta Ermua, fin de la etapa.
Distancia: 16 kilómetros        Desnivel positivo: 710m       Desnivel negativo: 730m

Opción B
Track GPXTrack Wikiloc

En esta ocasión, la opción B plantea la ascensión de dos cimas adicionales, Intxorta y Santa Marina, añadiendo xxx metros de desnivel a la etapa.
Ambos grupos iniciaremos el recorrido unidos, hasta desviarnos, metros antes de llegar a san urbano, para ascender a las cimas de Intxorta. Tras alcanzar la cumbre, descenderemos y continuaremos para completar el cordal Erdella, está vez, sin abandonarlo, ya que esta opción contempla la subida a santa marina. Despues de hacer cima, bajaremos por un cómodo sendero que enlazará con el gr 123.
Distancia: 19 kilómetros       Desnivel positivo: 1100 m       Desnivel negativo: 1150 m