Amillondo

Azaroak 10

Ibilbidea: Arrazola – Makatzeta – Munizkortako haitzak – Ipiztekoarriaga – Amillondo – Txareta erreka  – Errotabarri

Distantzia: 15 kilometro

Igoera / jaitsiera metatua: 760 metro

Irteera: 8:10etan Durangoko autobus geltokian, Elorriorako norantzan.
Salida: 8:10 en la parada de autobuses de Durango, dirección Elorrio.

Arrazolatik urtengo gara Makatzetara bidean. Jatetxe izandako honen ezkerretik, gero pista bihurtuko dan auzobidea hartuko dogu. Igoera gogor baten ostean, Munizkortako haitzen parera atarako gara eta, honek inguratu ondoren, Ipiztekoarriagako parajera. Honi izena emoten deutson harritik gertu, Kortatxo bordaren atzean, Amillondoko gailurra dago. Gaur egun ez dauka pinurik eta honek bista politez gozatzea erraztuko dau.

Orain Tellamendi eta Lurgorrirantz joko dogu bertako pagadia igaroz GR123 ibilbidea lagun.  Lurgorri igarota, muino txiki bat inguratuko dogu eta, Besaidera doan GR ibilbidea baztertuta, ezkerretara joango gara pista batean zehar. Azken honek eskumatara jaitsiera gogor bat erakusten dauenean, gu basoan murgilduko gara pista zikinagoetan barrena. Honek eroango gaitu Txareta errekarekin topo egitera. Lastima, ezingo dogula denbora luzean jarraitu, bidea asko zarratzen baita.  Alternatiba pinu baso batetik doan pista da eta honek bajatuko gaitu azken kilometroetan Txaretarekin berriz ere bat egitera. Bidea ondo badago Txareta paretik helduko gara Errotabarrira (Tope).

13:00 inguruan Arrazolan egongo gara

Desde Arrazola vamos dirección Errotabarri (Tope) y, al pasar el antiguo restaurante Makatzeta, giramos a la derecha para subir, por pista cada vez mas empinada, hasta las elevaciones rocosas de Mimeskorta. Las rodeamos y salimos al paraje de Ipiztekoarriaga. Cerca del monolito homónimo, detrás de la borda Kortatxo, se encuentra la actualmente despejada cumbre de Amillondo.   Buenas vistas.

Ahora nos dirigimos hacia Tellamendi y Lurgorri, penetrando en el hayedo, para bajar a un collado en donde abandonamos la GR que lleva a Besaide y entramos a la izquierda a otra pista. Cuando esta traza una muy cerrada y empinada curva a derechas, nosotrxs penetramos en el bosque,  por pistas cada vez mas sucias. Desembocamos así en el pequeño rio Txareta el cual, por desgracia no podremos seguir durante mucho tiempo, pues las pistas se ensucian demasiado. La alternativa es el pinar con una ancha pista que desciende, bruscamente al final, al fondo del valle, en donde nos reencontramos con el riachuelo. Si el terreno lo permite, le acompañaremos hasta Errotabarri, si no, tendremos que tomar una pista un poco mas alejada que lleva al mismo sitio.

Sobre las 13:00 estaremos en Arrazola.